De complete verkoopcursus & DiSC

Maak het onderscheid.

Dat onze wereld in sneltempo evolueert, is niet het minst binnen sales overduidelijk. De verkooptechnieken van weleer zijn niet degene die vandaag de dag succes opleveren.

Wil je écht het onderscheid kunnen maken, dan is het belangrijker dan ooit om de taal van je klant te spreken. In onze module 'verkopen op hoog niveau' focussen we op het gegeven dat je geen diensten of producten verkoopt, maar oplossingen. In eerste instantie denk je dus niet vanuit je eigen verhaal, maar vanuit de behoefte van de ander.

Een verkoper die de aankoopbehoefte niet kan detecteren maar de klant overdondert met verkoopmotieven die niet afgestemd worden op de klant, zorgt ervoor dat de klant niet koopt. Sales is ervoor zorgen je klant te behouden, niet weg te sturen.

Verkopen op hoog niveau: spreek de taal van je klant!

Deze module combineert doorgedreven communicatieve (salesgerichte) vaardigheden met de psychologische inzichten van de DiSC kleurenmethodologie.

  • Je ontwikkelt maximale salestechnieken, doordat je élke fase van het verkoopgesprek leert beheersen.
  • Dankzij de juiste vraagstelling leer je de exacte behoefte van je klant te ontdekken: een klant die zich écht begrepen voelt, hoeft niet op een pusherige manier over de streep getrokken te worden. 
  • Je verwerft inzicht in verschillende persoonlijkheidstypes en hoe je deze binnen een salescontext best kan benaderen. Leren personaliseren wordt steeds belangrijker. Het detecteren van de voorkeurgedragsstijl van je klant (DiSC) is een belangrijke factor voor succes.
  • Je leert customer centricity en solution selling vertalen in concrete communicatietechnieken. Je denkt in termen van oplossingen en voordelen: wie de ‘what’s in it for you’ niet weet te benoemen, mist impact
  • Je wordt jezelf bewust van hoe je zélf ‘bij iemand binnenkomt’
  • Je leert communicatieproblemen op een constructieve manier aanpakken, teneinde de samenwerking of de verkoop te verbeteren.
  • Indien een (verkoop)gesprek zou escaleren, is het belangrijk de kalmte te bewaren. Ook dit vormt een onderdeel van de module 'sales technieken'
  • Je leert een sellogram op te stellen
  • De module 'verkopen op hoog niveau' is ook onderdeel van het communicatief salestraject


Praktisch:

  • Dagopleiding: Woensdag 18/9, 25/9, en 2/10. Donderdag 10/10, 17/10 en 24/10/2024 van 9-16h.
  • INVESTERING: €1700 excl. BTW indien tussenkomst van KMO portefeuille slechts €1190 excl. BTW.
  • LOCATIE: Goedehoopstraat 21 (Walls), 2000 Antwerpen.
  • Inbegrepen: koffiepauze's, lunch, syllabus, certificaat, persoonlijk DiSC profiel.


salestraining


Uw trainer

Serge Dal Bosco heeft sinds 1993 ervaring als trainer in communicatie en verkooptechnieken.Serge is sinds 2011 gecertifieerde DiSC trainer en sinds 2022 als eerste in België gecertifieerde MapsTell trainer. Hij past zich volledig aan, aan jouw persoonlijkheid, gedragsstijl en grenzen zodat je zoveel mogelijk uit deze training haalt binnen een veilige omgeving.

>> lees meer over Serge




De complete verkoopcursus & DiSC

Communicatief salestraject

Salestraining mist meestal de basis communicatietechnieken. Wat doe je als de klant zwijgzaam is, of net het tegenovergestelde. Hoe ga je om met klanten in emotie... dit zijn enkele punten die zeker aan bod komen in dit traject. Waarom een traject, omdat herhaling de beste leerschool is. Heel praktijkgericht met korte theoretische modellen.

Lees meer

MapsTell - De wereld van verschil - DiSC uitgediept

Op een heel aangename wijze dmv de landkaart 'een wereld van verschil' krijgen we inzichten in de verschillen van personen en hun gedrag. Je voorkeursgedragstijl analyseren, op persoonlijk vlak, sales en/of managementgebied. Hoe leren omgaan met de andere 'rijken' of kleuren, en hoe je je team kan aansturen. Deze analyse kan via een profielanalyse gebeuren. Door middel van een coaching of als opleiding voor een groep. Zowel medewerkers, een salesteam of leidinggevenden kunnen zeker gebruik maken van deze analyse, tips en tricks, en is onmiddellijk toepasbaar.

Lees meer

Leiding geven

Een team aansturen en alle neuzen in dezelfde richting krijgen is niet evident. Differentiëren qua leiding geven op basis van uw medewerkers, zowel qua feedback als taakverdeling is een must. Je stijl van leidinggeven aanpassen aan de motivatie en competenties van ieder, leer je in deze module.

Lees meer

Assertieve communicatie

Heb jij ook moeite met 'neen' zeggen en geraak je steeds opgezadeld met extra taken? Je leert je grenzen te stellen maar wel met respect voor de ander en rekening houdend met de relatie op lange termijn. In deze module leer je de juiste communIcatietools te gebruiken op het juiste moment.

Lees meer

Salestechnieken

Niet opdringerig overkomen maar toch verkopen... een utopie? Toch niet! Hier leer je hoe je verkoopgesprek een aangename communicatie wordt met de klant. Je zorgt ervoor dat je de klant begrijpt, geen monoloog afsteekt en het juiste product, of zelfs meer producten als oplossing kan voorstellen.

Lees meer

DiSC

Ontdek tijdens onze DiSC training welke successen er te behalen zijn wanneer we ons gedrag en onze communicatie kunnen aanpassen aan die van anderen! Leer niet alleen om collega's of klanten beter te begrijpen, maar ook om slim in te spelen op de onderlinge verschillen in gedrag.

Lees meer

DiSC (version Française)

DiSC est un système basé sur des préférences psychologiques.Tout le monde n'a pas les 4 couleurs en soi, mais a généralement 1 style préféré. Cette préférence détermine notre façon de penser, de communiquer et de travailler.

Lees meer

Verbale agressie

Klanten zijn de dag van vandaag mondiger, verbaal sterker en zelfs agressief. Hier leer je omgaan met die verbale agressie om een heel eenvoudige manier. Deze module is een doe-module, omdat telkens weer verbale agressiviteit je overvalt.

Lees meer

Klachtenbehandeling

Verstomd staan door een agressieve uitval van een klant met een klacht... het zal je maar overkomen. Nochtans bestaat er een heel simpele manier voor, maar je moet deze je eigen maken. In deze module, een echte doe-module, leer je deze techniek onder de knie te krijgen. Van een klant die een klacht met agressie formuleert ombuigen naar een vriendelijke, niet agressieve klant.

Lees meer

Conflicthantering en bemiddeling

Omgaan met conflicten, meningsverschillen, spanningen. Hoe kan ik op een assertieve manier en zonder aanvallend over te komen omgaan met deze situaties?

Lees meer

Presentatietechnieken

Voor velen is het geven van een presentatie of het toespreken van een groep een stressvolle aangelegenheid. Dankzij deze opleiding ontpop je jezelf tot een begeesterd spreker en leer je in te spelen op onverwachte situaties. Presenteren kan je leren.

Lees meer

Vergadertechnieken

"Time is money" en vergaderingen zijn vaak een bron van ergernis. Deze opleiding leert jou om dit bij de bron aan te pakken. Efficiënt vergaderen.

Lees meer

Timemanagement

"Time is money" en vrije tijd is goud waard. Velen onder ons ervaren dat op het einde van de dag amper de helft gerealiseerd werd van wat gepland stond. Deze opleiding leert je zeer specifiek de oorzaken daarvan te detecteren én aan te pakken. Timemanagement zorgt ervoor dat je meester wordt van je tijd.

Lees meer

Efficiënt netwerken

Vlot, efficiënt en met plezier netwerken om duurzame relaties op te bouwen is een essentiële vaardigheid voor elke ondernemer!

Lees meer

Onderhandelingstechnieken

Er is sprake van succesvol onderhandelen wanneer beide partijen het gevoel hebben een win-win situatie behaald te hebben. Als je niet weet wat je tegenpartij wilt bekomen, bemoeilijkt dat je onderhandeling. Je leert ook de verschillende onderhandelingsstrategieën toe te passen in verschillende situaties. Structuur in je onderhandeling brengen.

Lees meer

Respectvol beïnvloeden

Een vijand kan je niet voor je kar spannen... maar wie dan wel? Hier leer je dat als je vijanden creëert je je doel niet bereikt. Hoe maak ik van mijn gesprekspartner een bondgenoot, om hem dan respectvol te beïnvloeden.

Lees meer

Problem solving

Deze opleiding is niet gericht op problemen met mensen, maar wel hoe een beslissing te nemen volgens een rationele denkwijze. We analyseren het probleem, berekenen de impact en de gevolgen van een mogelijke oplossing en komen zo tot een zeer resultaatgerichte oplossing volgens de methode van Kepner en Tregoe.

Lees meer

Telefonische prospectie

Vaak staan mensen weigerachtig tegenover telefonische prospectie. Doch is dit een heel sterk middel om te prospecteren. Door heel eenvoudige tips en tricks leer je in deze praktijkgerichte module hoe je het best 'binnenkomt' bij je prospecten.

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x