DiSC

voor deze module heeft u ook de mogelijkheid tot bepaalde specialisatiemodules afgestemd op specifieke vakdomeinen.

 


INTRODUCTIE

De DiSC training is een wetenschappelijk onderbouwde persoonlijkheidstest, die gebaseerd is op de psychologische voorkeur van 4 soorten gedragsstijlen : dominant, invloedrijk, stabiel en consciëntieus.

Inzicht in je eigen gedragsstijl is de eerste stap om anderen te leren waarderen zoals ze zijn en om je relaties te verbeteren. Een goede kennis van elkaars voorkeurgedragstijl is cruciaal om vlot met elkaar te kunnen communiceren. Het spreekt voor zich dat de realiteit iets genuanceerder is, maar aan de hand van vier algemeen geldende gedragstypes worden handvaten geboden om je communicatie te versterken. Elk type wordt gekenmerkt door een kleur.

Bij DiSC staat rood voor dominant, geel voor invloed, groen voor stabiel en blauw voor consciëntieus. Niet iedereen heeft de 4 DiSC kleuren in zich maar heeft wél meestal 1 voorkeursstijl. Deze voorkeur bepaalt onze manier van doen, denken, communiceren en werken. Het bepaalt ons gedrag, maar ook onze houding ten opzichte van anderen.

  • Het dominante type is extravert en controlerend. Een typische eigenschap van dit type is de hoge prestatiegerichtheid. Hij of zij is direct en gedreven. (Rood)
  • Het invloedrijke type is extravert en relaterend. Hij of zij is onder andere hartelijk, enthousiast, impulsief en verbaal. (Geel)
  • Het stabiele type is introvert en relativerend en wordt ondermeer gekenmerkt door een hoge betrokkenheid, een attente persoonlijkheid en de hang naar harmonie. (Groen)
  • Het consciëntieuse type is introvert en controlerend. Vaak zien we dit type als een denker, observator en analyticus. (Blauw)

DOELSTELLING

De doelstellingen van de DiSC training zijn identiek aan de voordelen:

  • je bekomt betere relaties
  • je creëert én ervaart meer begrip en waardering
  • je realiseert vlottere werkprocessen
  • je communicatie verloopt efficiënter, omdat je jouw communicatiestijl kan aanpassen aan de voorkeursgedragsstijl van je gesprekspartner
  • hechtere teamspirit en beter teamwork

INHOUD

De DiSC training is een praktische training met ruimte voor interactie (vragen stellen, inoefenen,… )
Ze vindt plaats in een veilige omgeving rekening houdend met uw comfortzone.

  • Uw natuurlijke gedragsstijl/kleur bepalen;
  • Op een praktische manier de kenmerken van de andere gedragsstijlen herkennen;
  • Leren communiceren in de 4 kleuren;
  • Toepassen van deze kennis in je privéleven als op de werkvloer, in een verkoop-, sollicitatie-, onderhandelingsgesprek,… .

PRAKTISCHE INFO

Avondopleiding:

Dagopleiding:

  • Donderdag 10 oktober 2019 van 9 tot 16u.
  • Dinsdag 17 december 2019 van 9 tot 16u.
  • Woensdag 18 maart 2020 van 9 tot 16u.


INVESTERING

  • Dag- en avondopleiding: 395 excl. BTW, met gebruik van de KMO portefeuille : €237 excl. BTW. Inclusief zijn deelname certificaat, persoonlijk DiSC-profiel, syllabus, lunch en koffiepauzes.

LOCATIE

Lodge - Van Immerseelstraat 66, 2018 Antwerpen

DOCENT

Serge Dal Bosco heeft sinds 1993 ervaring als trainer in communicatie en verkooptechnieken. Serge is sinds 2011 een gecertifieerde DiSC trainer. Hij past zich volledig aan, aan uw persoonlijkheid, gedragsstijl en grenzen zodat u zoveel mogelijk uit deze training haalt binnen een veilige omgeving.


DiSC

Verkopen op hoog niveau

Je verkoopgesprek zo afstemmen op de aankoopmotieven van je klant. Als je de klant bestookt met verkoopmotieven die niet matchen met zijn aankoopmotieven, dan ben je je klant aan het vervelen. Hier leer je dit echt af te stemmen rekening houdend met zijn DiSC voorkeursgedragsstijl.

Assertieve communicatie

Heb jij ook moeite met 'neen' zeggen en geraak je steeds opgezadeld met extra taken? Je leert je grenzen te stellen maar wel met respect voor de ander en rekening houdend met de relatie op lange termijn. In deze module leer je de juiste communIcatietools te gebruiken op het juiste moment.

Salestechnieken

Niet opdringerig overkomen maar toch verkopen... een utopie? Toch niet! Hier leer je hoe je verkoopgesprek een aangename communicatie wordt met de klant. Je zorgt ervoor dat je de klant begrijpt, geen monoloog afsteekt en het juiste product, of zelfs meer producten als oplossing kan voorstellen.

DiSC (version Française)

DiSC est un système basé sur des préférences psychologiques.Tout le monde n'a pas les 4 couleurs en soi, mais a généralement 1 style préféré. Cette préférence détermine notre façon de penser, de communiquer et de travailler.

Verbale agressie

Klanten zijn de dag van vandaag mondiger, verbaal sterker en zelfs agressief. Hier leer je omgaan met die verbale agressie om een heel eenvoudige manier. Deze module is een doe-module, omdat telkens weer verbale agressiviteit je overvalt.

Klachtenbehandeling

Verstomd staan door een agressieve uitval van een klant met een klacht... het zal je maar overkomen. Nochtans bestaat er een heel simpele manier voor, maar je moet deze je eigen maken. In deze module, een echte doe-module, leer je deze techniek onder de knie te krijgen.

Conflicthantering en bemiddeling

Omgaan met conflicten, meningsverschillen, spanningen. Hoe kan ik op een assertieve manier en zonder aanvallend over te komen omgaan met deze situaties?

Leiding geven

Een team aansturen en alle neuzen in dezelfde richting krijgen is niet evident. Differentiëren op basis van uw medewerkers, zowel qua feedback als taakverdeling is een must. Daarenboven je stijl van leidinggeven aanpassen aan de motivatie en competenties van ieder, leer je hier in deze module.

Presentatietechnieken

Voor velen is het geven van een presentatie of het toespreken van een groep een stressvolle aangelegenheid. Dankzij deze opleiding ontpop je jezelf tot een begeesterd spreker en leer je in te spelen op onverwachte situaties.

Vergadertechnieken

"Time is money" en vergaderingen zijn vaak een bron van ergernis. Deze opleiding leert jou om dit bij de bron aan te pakken.

Time management

"Time is money" en vrije tijd is goud waard. Velen onder ons ervaren dat op het einde van de dag amper de helft gerealiseerd werd van wat gepland stond. Deze opleiding leert je zeer specifiek de oorzaken daarvan te detecteren én aan te pakken.

Efficiënt netwerken

Vlot, efficiënt en met plezier netwerken om duurzame relaties op te bouwen is een essentiële vaardigheid voor elke ondernemer!

Onderhandelingstechnieken

Er is sprake van succesvol onderhandelen wanneer beide partijen het gevoel hebben een win-win situatie behaald te hebben. Als je niet weet wat je tegenpartij wilt bekomen, bemoeilijkt dat je onderhandeling. Je leert ook de verschillende onderhandelingsstrategieën toe te passen in verschillende situaties.

Respectvol beïnvloeden

Een vijand kan je niet voor je kar spannen... maar wie dan wel? Hier leer je dat als je vijanden creëert je je doel niet bereikt. Hoe maak ik van mijn gesprekspartner een bondgenoot, om hem dan respectvol te beïnvloeden.

Problem solving

Deze opleiding is niet gericht op problemen met mensen, maar wel hoe een beslissing te nemen volgens een rationele denkwijze. We analyseren het probleem, berekenen de impact en de gevolgen van een mogelijke oplossing en komen zo tot een zeer resultaatgerichte oplossing volgens de methode van Kepner en Tregoe.

Telefonische prospectie

Vaak staan mensen weigerachtig tegenover telefonische prospectie. Doch is dit een heel sterk middel om te prospecteren. Door heel eenvoudige tips en tricks leer je in deze praktijkgerichte module hoe je het best 'binnenkomt' bij je prospecten.

Social media video marketing - startersmodule

Hoe springt u eruit en zorgt u ervoor dat uw social media kanalen de klant kunnen overtuigen uitgerekend voor u te kiezen?

Social media video marketing - vervolgmodule

Ben je al een 'krak' in social media, maar wil je de finesse onder de knie krijgen... deze module geeft je diepgaandere tips en tricks om nog efficiënter volgers te bekomen, ambassadeurs te verkrijgen, en meer potentiële klanten te werven.

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x