Assertieve communicatie

INTRODUCTIE

In deze cursus krijg je concrete tools aangereikt om efficiënter te communiceren. Het creëren van tijd zorgt ervoor dat er beter geluisterd wordt naar elkaar. Je creëert ruimte om op te komen voor jezelf, waardoor je je mening kan uiten en 'neen' leert zeggen zonder de andere te kwetsen. Bij gebrek aan tijd beland je vaak in 'ja maar'-situaties, waardoor je opgescheept raakt met dingen, die je liever niét wil. Heb je moeilijkheden om te communiceren met mensen die vol emotie zitten? Dan behoren die voortaan tot het verleden!

DOELSTELLING

  • efficiënter en constructiever leren communiceren met je collega’s en je interne of externe klanten, leveranciers, werknemers, familie, vrienden,…
  • voor jezelf leren opkomen zonder de relatie met anderen te verstoren
  • durven ‘neen’ zeggen op een manier waar je jezelf ook goed bij voelt
  • het storend gedrag van iemand anders op een niet-agressieve, geen aanvallende maar op een beleefde en objectieve manier kenbaar maken.

INHOUD

  • je ontdekt de grondbeginselen van communicatie;
  • interpretatie en perceptie;
  • communicatiemodel;
  • model van ‘Schramm’;
  • communicatiekanaal openkrijgen en houden;
  • luisteren, vragenstellen, en doorvragen;
  • omgaan met emoties;
  • slechts nieuws brengen;
  • leren ‘nee’ zeggen;
  • oefeningen en vragenlijsten.

 

PRAKTISCHE INFORMATIE:

Dagopleiding:

Maandag 27 en dinsdag 28 januari 2020 (9-16u).

€790 excl. BTW – via de KMO-portefeuille vanaf €474 excl. BTW
Inclusief zijn deelname certificaat, syllabus, verzorgde lunch en koffiepauzes.

Avondopleiding:

8 donderdagavonden (19-22u)

3, 10, 17, 24 oktober, 7, 14, 21, 28 november 2019

€1.365 excl. BTW – via de KMO-portefeuille vanaf €819 excl. BTW
Inclusief zijn deelname certificaat, syllabus en koffiepauzes.

Maakt ook deel uit van ons communicatieve salestraject – klik hier voor meer informatie

Past deze dag niet? Laat het gerust ook weten!

LOCATIE:

Van Immerseelstraat 66, 2018 Antwerpen - Lodge

DOCENT

Serge Dal Bosco heeft sinds 1993 ervaring als trainer in communicatie en verkooptechnieken.Serge is sinds 2011 gecertifieerde DiSC trainer. Hij past zich volledig aan, aan uw persoonlijkheid, gedragsstijl en grenzen zodat u zoveel mogelijk uit deze training haalt binnen een veilige omgeving.



Assertieve communicatie

Verkopen op hoog niveau

Je verkoopgesprek zo afstemmen op de aankoopmotieven van je klant. Als je de klant bestookt met verkoopmotieven die niet matchen met zijn aankoopmotieven, dan ben je je klant aan het vervelen. Hier leer je dit echt af te stemmen rekening houdend met zijn DiSC voorkeursgedragsstijl.

Salestechnieken

Niet opdringerig overkomen maar toch verkopen... een utopie? Toch niet! Hier leer je hoe je verkoopgesprek een aangename communicatie wordt met de klant. Je zorgt ervoor dat je de klant begrijpt, geen monoloog afsteekt en het juiste product, of zelfs meer producten als oplossing kan voorstellen.

DiSC

Ontdek tijdens onze DiSC training welke successen er te behalen zijn wanneer we ons gedrag en onze communicatie kunnen aanpassen aan die van anderen! Leer niet alleen om collega's of klanten beter te begrijpen, maar ook om slim in te spelen op de onderlinge verschillen in gedrag.

DiSC (version Française)

DiSC est un système basé sur des préférences psychologiques.Tout le monde n'a pas les 4 couleurs en soi, mais a généralement 1 style préféré. Cette préférence détermine notre façon de penser, de communiquer et de travailler.

Verbale agressie

Klanten zijn de dag van vandaag mondiger, verbaal sterker en zelfs agressief. Hier leer je omgaan met die verbale agressie om een heel eenvoudige manier. Deze module is een doe-module, omdat telkens weer verbale agressiviteit je overvalt.

Klachtenbehandeling

Verstomd staan door een agressieve uitval van een klant met een klacht... het zal je maar overkomen. Nochtans bestaat er een heel simpele manier voor, maar je moet deze je eigen maken. In deze module, een echte doe-module, leer je deze techniek onder de knie te krijgen.

Conflicthantering en bemiddeling

Omgaan met conflicten, meningsverschillen, spanningen. Hoe kan ik op een assertieve manier en zonder aanvallend over te komen omgaan met deze situaties?

Leiding geven

Een team aansturen en alle neuzen in dezelfde richting krijgen is niet evident. Differentiëren op basis van uw medewerkers, zowel qua feedback als taakverdeling is een must. Daarenboven je stijl van leidinggeven aanpassen aan de motivatie en competenties van ieder, leer je hier in deze module.

Presentatietechnieken

Voor velen is het geven van een presentatie of het toespreken van een groep een stressvolle aangelegenheid. Dankzij deze opleiding ontpop je jezelf tot een begeesterd spreker en leer je in te spelen op onverwachte situaties.

Vergadertechnieken

"Time is money" en vergaderingen zijn vaak een bron van ergernis. Deze opleiding leert jou om dit bij de bron aan te pakken.

Time management

"Time is money" en vrije tijd is goud waard. Velen onder ons ervaren dat op het einde van de dag amper de helft gerealiseerd werd van wat gepland stond. Deze opleiding leert je zeer specifiek de oorzaken daarvan te detecteren én aan te pakken.

Efficiënt netwerken

Vlot, efficiënt en met plezier netwerken om duurzame relaties op te bouwen is een essentiële vaardigheid voor elke ondernemer!

Onderhandelingstechnieken

Er is sprake van succesvol onderhandelen wanneer beide partijen het gevoel hebben een win-win situatie behaald te hebben. Als je niet weet wat je tegenpartij wilt bekomen, bemoeilijkt dat je onderhandeling. Je leert ook de verschillende onderhandelingsstrategieën toe te passen in verschillende situaties.

Respectvol beïnvloeden

Een vijand kan je niet voor je kar spannen... maar wie dan wel? Hier leer je dat als je vijanden creëert je je doel niet bereikt. Hoe maak ik van mijn gesprekspartner een bondgenoot, om hem dan respectvol te beïnvloeden.

Problem solving

Deze opleiding is niet gericht op problemen met mensen, maar wel hoe een beslissing te nemen volgens een rationele denkwijze. We analyseren het probleem, berekenen de impact en de gevolgen van een mogelijke oplossing en komen zo tot een zeer resultaatgerichte oplossing volgens de methode van Kepner en Tregoe.

Telefonische prospectie

Vaak staan mensen weigerachtig tegenover telefonische prospectie. Doch is dit een heel sterk middel om te prospecteren. Door heel eenvoudige tips en tricks leer je in deze praktijkgerichte module hoe je het best 'binnenkomt' bij je prospecten.

Social media video marketing - startersmodule

Hoe springt u eruit en zorgt u ervoor dat uw social media kanalen de klant kunnen overtuigen uitgerekend voor u te kiezen?

Social media video marketing - vervolgmodule

Ben je al een 'krak' in social media, maar wil je de finesse onder de knie krijgen... deze module geeft je diepgaandere tips en tricks om nog efficiënter volgers te bekomen, ambassadeurs te verkrijgen, en meer potentiële klanten te werven.

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x