Klachtenbehandeling

Klachtenbehandeling


INTRODUCTIE: Klachten

Deze cursus in aangewezen voor personen die te maken hebben met personen die hun ongenoegen uiten, klachten formuleren.

DOELSTELLING

Over de doelgerichte communicatieve vaardigheden beschikken om constructief om te gaan met ontevreden klanten. Agressie doen dalen.

Dit is een opleiding waar de investering onmiddellijk rendeert omdat de training heel praktijkgericht wordt gegeven.

INHOUD

  • Hoe inspelen op gevoelens en agressie.
  • Hoe omgaan met verbaal agressieve klanten.
  • Hoe reageren op tegenwerpingen.
  • Hoe omgaan met klachten 

PRAKTISCHE INFO

  • Klassikale training: 1/12/2025 van 9-16h
  • Iinclusief koffiepauzes, lunch, syllabus en certificaat.
  • INVESTERING: 450€ excl. BTW, €315 met tussenkomst KMO portefeuille. 
  • WAAR: Mercure hotel, Quinten Matsijslei 25, 1018 Antwerpen.

  • DOCENT

Serge Dal Bosco heeft sinds 1993 ervaring als trainer in communicatie en verkooptechnieken. Serge is sinds 2011 gecertifieerde DiSC trainer en sinds 2022 als eerste in België gecertifieerde MapsTell trainer. Sinds 2025 is hij de Belgisch partner van DISC BOULEVARD en geeft hij ook DISC certificatietrainingen. Hij past zich volledig aan, aan jouw persoonlijkheid, gedragsstijl en grenzen zodat je zoveel mogelijk uit deze training haalt binnen een veilige omgeving.






Klachtenbehandeling

Brain and mind

Welkom bij de opleiding Memoriseren, Brain & Mind! In deze unieke cursus duiken we diep in de fascinerende wereld van het menselijk brein en de geest. Het doel? Meester worden over je eigen mentale capaciteiten, je geheugen op ongekende manieren verbeteren en je brein optimaal gezond houden.

Lees meer

Elevator pitch

Wil jij in korte tijd een krachtige indruk maken? Een boodschap overbrengen die blijft hangen? Met de opleiding Elevator Pitch leer je hoe je jouw verhaal overtuigend, beknopt en zelfverzekerd kunt presenteren – in de tijd van een ritje met de lift.

Lees meer

DiSC

Ontdek tijdens onze DiSC training welke successen er te behalen zijn wanneer we ons gedrag en onze communicatie kunnen aanpassen aan die van anderen! Leer niet alleen om collega's of klanten beter te begrijpen, maar ook om slim in te spelen op de onderlinge verschillen in gedrag.

Lees meer

DiSC (version Française)

DiSC est un système basé sur des préférences psychologiques.Tout le monde n'a pas les 4 couleurs en soi, mais a généralement 1 style préféré. Cette préférence détermine notre façon de penser, de communiquer et de travailler.

Lees meer

Timemanagement

"Time is money" en vrije tijd is goud waard. Velen onder ons ervaren dat op het einde van de dag amper de helft gerealiseerd werd van wat gepland stond. Deze opleiding leert je zeer specifiek de oorzaken daarvan te detecteren én aan te pakken. Timemanagement zorgt ervoor dat je meester wordt van je tijd.

Lees meer

Efficiënt netwerken

Vlot, efficiënt en met plezier netwerken om duurzame relaties op te bouwen is een essentiële vaardigheid voor elke ondernemer! Succesvol netwerken loont.

Lees meer

Telefonie

Vaak staan mensen weigerachtig tegenover telefonische prospectie. Doch is dit een heel sterk middel om te prospecteren. Door heel eenvoudige tips en tricks leer je in deze praktijkgerichte module hoe je het best 'binnenkomt' bij je prospecten. Telefonie kan men leren.

Lees meer

Onderhandelingstechnieken

Er is sprake van succesvol onderhandelen wanneer beide partijen het gevoel hebben een win-win situatie behaald te hebben. Als je niet weet wat je tegenpartij wilt bekomen, bemoeilijkt dat je onderhandeling. Je leert ook de verschillende onderhandelingsstrategieën toe te passen.

Lees meer

Conflicthantering en bemiddeling

Omgaan met conflicten, meningsverschillen, spanningen. Hoe kan ik op een assertieve manier en zonder aanvallend over te komen omgaan met deze situaties?

Lees meer

Salestechnieken

Niet opdringerig overkomen maar toch verkopen... een utopie? Toch niet! Hier leer je hoe je verkoopgesprek een aangename communicatie wordt met de klant. Je zorgt ervoor dat je de klant begrijpt, geen monoloog afsteekt en het juiste product, of zelfs meer producten als oplossing kan voorstellen.

Lees meer

De complete verkoopcursus & DiSC

Je verkoopgesprek zo afstemmen op de aankoopmotieven van je klant. Als je de klant bestookt met verkoopmotieven die niet matchen met zijn aankoopmotieven, dan ben je je klant aan het vervelen. Hier leer je dit echt af te stemmen rekening houdend met zijn DiSC voorkeursgedragsstijl.

Lees meer

Communicatief salestraject

Salestraining mist meestal de basis communicatietechnieken. Wat doe je als de klant zwijgzaam is, of net het tegenovergestelde. Hoe ga je om met klanten in emotie... dit zijn enkele punten die zeker aan bod komen in dit traject. Waarom een traject, omdat herhaling de beste leerschool is. Heel praktijkgericht met korte theoretische modellen.

Lees meer

Assertiviteit: assertieve communicatie

Heb jij ook moeite met 'neen' zeggen, geraak je steeds opgezadeld met extra taken? Je leert je grenzen te stellen maar wel met respect voor de ander en rekening houdend met de relatie op lange termijn In deze module leer je de juiste communIcatietools assertief te gebruiken op het juiste moment.

Lees meer

Verbale agressie

Klanten zijn de dag van vandaag mondiger, verbaal sterker en zelfs agressief. Hier leer je omgaan met die verbale agressie om een heel eenvoudige manier. Deze module is een doe-module, omdat telkens weer verbale agressiviteit je overvalt. Verbale agressie komt steeds vaker voor.

Lees meer

Respectvol beïnvloeden

Een vijand kan je niet voor je kar spannen... maar wie dan wel? Hier leer je dat als je vijanden creëert je je doel niet bereikt. Hoe maak ik van mijn gesprekspartner een bondgenoot, om hem dan respectvol te beïnvloeden. Positief beïnvloeden loont.

Lees meer

Vergadertechnieken

"Time is money" en vergaderingen zijn vaak een bron van ergernis. Deze opleiding leert jou om dit bij de bron aan te pakken. Efficiënt vergaderen. Vergadertechnieken zijn direct toepasbare tools.

Lees meer

Presentatietechnieken

Voor velen is het geven van een presentatie een stressvolle aangelegenheid. Dankzij deze opleiding ontpop je jezelf tot een begeesterd spreker en leer je in te spelen op onverwachte situaties. Presentatietechnieken kan je leren. Spreken voor een groep wordt leuk.

Lees meer

Leiding geven

Een team aansturen en alle neuzen in dezelfde richting krijgen is niet evident. Differentiëren qua leiding geven op basis van uw medewerkers, zowel qua feedback als taakverdeling is een must. Je stijl van leidinggeven aanpassen aan de motivatie en competenties van ieder, leer je in deze module.

Lees meer

Problem solving

Deze opleiding is niet gericht op problemen met mensen, maar wel hoe een beslissing te nemen volgens een rationele denkwijze. We analyseren het probleem, berekenen de impact en de gevolgen van een mogelijke oplossing en komen zo tot resultaatgerichte oplossingen volgens Kepner en Tregoe.

Lees meer

MapsTell - De wereld van verschil - DiSC uitgediept

Door de landkaart 'een wereld van verschil' MapsTell, krijgen we inzichten in de verschillen van personen en hun gedrag. Je voorkeursgedragstijl analyseren, op persoonlijk vlak, sales en/of managementgebied. Hoe leren omgaan met de andere 'rijken' of kleuren, en hoe je je team kan aansturen.

Lees meer

Summerschool sales

Sales kan je aanleren. Door vooral oefening krijg je de salestechnieken in je vingers. Hier leer je de essentie van sales in één dag. Je leert om je producten of diensten om te zetten in voordelen voor je klant. Lijkt evident maar is moeilijker dan men denkt.

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x