Opleiding conflicthantering Diest
Conflictbemiddeling in regio Diest?
Welkom bij LifeKompas.
Opleiding conflicthantering en bemiddeling bij LifeKompas
Omgaan met conflicten, meningsverschillen, spanningen. Hoe kan ik op een assertieve manier en zonder aanvallend over te komen omgaan met deze situaties?
Zeggen wat je vindt is belangrijk om frustraties te voorkomen. De manier waarop je iets zegt is zeker even belangrijk zodat je de verbinding niet verbreekt met je gesprekspartner en samen tot een aangename situatie voor iedereen kan groeien.
Doelstelling
- na deze opleiding conflicthantering en bemiddeling zou men in staat moeten zijn om conflicten te voorkomen zodat er geen conflicten ontstaan;
- indien er toch conflicten zijn, deze op een communicatieve manier weten aan te
pakken met de andere persoon zodat de samenwerking verbetert;
- kunnen bemiddelen indien 2 andere personen een conflict met elkaar hebben, zodat deze uitgeklaard wordt
Inhoud
- conflicten herkennen;
- de soorten conflicten en de niveau’s van conflicten;
- de vijf stategieën van conflicthantering;
- perceptie en referentiekader;
- je krijgt inzicht in de dramadriehoek van Karpman;
- je leert de techniek van non-violent communication;
- je maakt voor jezelf een actieplan;
- oefeningen en vragenlijsten.
Wenst u meer informatie over conflictbemiddeling in Diest?
Ontmoet Serge Dal Bosco: docent conflicthantering en bemiddeling bij LifeKompas
Serge Dal Bosco heeft sinds 1993 ervaring als trainer in communicatie- en verkooptechnieken. Serge is sinds 2011 gecertifieerde DiSC trainer. Hij past zich volledig aan, aan uw persoonlijkheid, gedragsstijl en grenzen zodat u zoveel mogelijk uit deze opleiding conflictbemiddeling haalt binnen een veilige omgeving.
"Mijn naam is Serge Dal Bosco. Aan het begin van mijn carrière combineerde ik een baan in de zorgsector met een commerciële bijverdienste. Al gauw kwam ik er achter dat ik mijn energie hoofdzakelijk haalde uit de verschillende soorten uitdagingen, die gepaard gingen met mijn bijverdienste. Mijn sterke gedrevenheid maakte dat ik later als zelfstandig ondernemer verschillende zaken oprichtte en uitbaatte. De ervaring die ik daarmee opstak, nam ik mee bij al mijn volgende stappen.
Vanuit de intense samenwerking met mensen ontdekte ik reeds heel vroeg dat mijn passie bij het lesgeven lag. In 1997 ging ik aan de slag als trainer/coach bij een financiële instelling. Twee jaar eerder was ik reeds begonnen met les te geven in avondschool, richting marketing en sales. In 2011 behaalde ik mijn certificatie als DiSC trainer. De DiSC methodologie pas ik sindsdien consequent toe bij quasi alle opleidingen omdat het mijns inziens de essentie vormt van communicatie en ik hiermee een meerwaarde kan geven aan mijn opleidingen, trainen en coachings: een beter begrip van jezelf én van de ander is de sleutel tot succes.
In 2015 richtte ik vervolgens LifeKompas op omdat ik honger had naar meer. Ik wilde méér doen dan gewoon lesgeven. Ik wilde ondersteuning bieden in de meest brede zin van het woord. Met communicatie als rode draad help ik ondernemers groeien op vlak van marketing, management en sales. Aangezien elke ondernemer ook gewoon 'mens' is, bewijzen de vaardigheden, die we binnen het professionele domein samen trainen, tevens hun nut op persoonlijk vlak.
Kennis - Kunde - Actie is de LifeKompas slogan: een korte theoretische basis wordt omgezet in praktische vaardigheden. Door deze vaardigheden intensief in te oefenen worden ze een attitude of kunde. In de praktijk ondersteun ik daarom héél actiegericht. De transformatie die ik mensen zie doormaken, zowel klassikaal als op de werkvloer, geeft mij telkens opnieuw een onbeschrijfelijke voldoening...
Mijn troeven? Kort samengevat:
- Allereerst mijn persoonlijke aanpak: op het evaluatieformulier lees ik vaak ‘zeer leerrijke rollenspellen’. Ik oefen dus vaak in een veilige omgeving zonder de ander uit zijn of haar comfortzone te halen. Hoe beter je je voelt, hoe makkelijker je bijleert!
- Mijn professionele ervaring: mijn meerwaarde heb ik volgens mij te danken aan mijn opgedane ervaring als uitbater van drie zelfstandige zaken. Mijn commerciële ervaring is daarnaast een zeer grote troef in functie van de lessen die ik geef. De voorbeelden en situatietrainingen kan ik baseren op effectieve ervaring.
- Mijn klantentrouw: cursisten die een opleiding gevolgd hebben bij mij, zie ik steeds zichzelf terug inschrijven in andere opleidingen/coachings. Dit mag dan niet echt een 'persoonlijke troef' zijn, maar toont wél aan dat ik -zoals ik steeds zeg- 'bij mensen binnen kom'.
- Actiegerichtheid: mijn overtuiging en sterke gedrevenheid maken dat ik nét datgene los kan maken dat men nodig heeft om zowel het evenwicht te bewaren als de comfortzone te vergroten. Mensen laten groeien is mijn passie. Ik hecht aan effectieve ondersteuning en versterking!"
Volg een opleiding bij LifeKompas
LifeKompas biedt opleiding, coaching en consulting op vlak van management, communicatie, sales en marketing in regio Diest. Bij het streven naar (persoonlijke) groei is het uitstippelen van de route geen overbodige luxe. Met LifeKompas helpt u om de doelen scherp te stellen, het tempo te bepalen en het overzicht te bewaren.
Ons aanbod bestaat zowel uit korte trainingen als langlopende opleidingen regio Diest, om zo goed mogelijk te kunnen aansluiten bij de stappen die ù wil zetten.
Onze aanpak is persoonlijk en interactief, opdat u de vergaarde kennis door middel van inoefening ook effectief zou kunnen omzetten in kunde. Wie als ondernemer groeit, plukt daar automatisch ook de vruchten van op persoonlijk vlak. Om die reden kan u dan ook 'life' terugvinden in onze naam.
Samengevat beschikt u met LifeKompas aan uw zijde over een businesspartner achter de schermen!
Andere opleidingsmodules
Groei begint bij kennis. Onze klassikale opleidingen en 'in-company' trainingen vormen hiervoor de best mogelijke basis. Naast conflicthantering bieden wij nog andere opleidingsmodules aan op vlak van communicatie:
Ontdek tijdens onze DiSC training welke successen er te behalen zijn wanneer we ons gedrag en onze communicatie kunnen aanpassen aan die van anderen! Leer niet alleen om collega's of klanten beter te begrijpen, maar ook om slim in te spelen op de onderlinge verschillen in gedrag.
Klanten zijn de dag van vandaag mondiger, verbaal sterker en zelfs agressief. Hier leer je omgaan met die verbale agressie om een heel eenvoudige manier. Deze module is een doe-module, omdat telkens weer verbale agressiviteit je overvalt.
Er is sprake van succesvol onderhandelen wanneer beide partijen het gevoel hebben een win-win situatie behaald te hebben. Als je niet weet wat je tegenpartij wilt bekomen, bemoeilijkt dat je onderhandeling. Je leert ook de verschillende onderhandelingsstrategieën toe te passen in verschillende situaties.
Een vijand kan je niet voor je kar spannen... maar wie dan wel? Hier leer je dat als je vijanden creëert je je doel niet bereikt. Hoe maak ik van mijn gesprekspartner een bondgenoot, om hem dan respectvol te beïnvloeden.
Verstomd staan door een agressieve uitval van een klant met een klacht... het zal je maar overkomen. Nochtans bestaat er een heel simpele manier voor, maar je moet deze je eigen maken. In deze module, een echte doe-module, leer je deze techniek onder de knie te krijgen.