Workshop social media: scoren met LinkedIN

INTRODUCTIE

Waarom is LinkedIn zo belangrijk voor ondernemers? Omdat er in België alleen duizenden professionele profielen aanwezig zijn. Dat betekent dat niet alleen je toekomstige klanten daar te vinden zijn maar ook je toekomstige medewerkers.

Van het zoeken naar een nieuwe baan tot het onderhouden van je persoonlijke branding.

LinkedIn is je persoonlijke website! Wist je dat mensen die je ontmoet via een netwerkevent eerst je LinkedInprofiel gaan bekijken in plaats van je website…

Vandaar dat het minstens zo belangrijk is als niet belangrijker om je persoonlijk LinkedIn- profiel te optimaliseren zoals je website. Ik zie echter weinig LinkedInprofielen die beantwoorden aan wat het zou moeten zijn.

Heb je een onderneming met een salesforce? Dan is het noodzakelijk dat je salesforce hun LinkedInprofielen met de neuzen in dezelfde richting staan. Dezelfde koptekst, banner, introtekst en een professionele foto.


DOELSTELLING

Hoe kan jij jouw profiel aantrekkelijker maken zodat wanneer bezoekers een kijkje komen nemen ze onder de indruk zijn en langer blijven om daadwerkelijk te gaan ontdekken wie jij bent en welke service of product jij te bieden hebt.


INHOUD

  • Hoe je je profiel zo opvallend mogelijk kunt positioneren zodat potentiële klanten je beter willen leren kennen.
  • Hoe gebruik maken van company pages om te ontdekken wie jou kan introduceren bij een doelgroep of een specifiek persoon.
  • Hoe meer business genereren door gebruik te maken van getuigenissen en netwerk- relaties.
  • Hoe je je LinkedInprofiel van een cv kunt transformeren naar een bron van informatie waar jouw prospecten naar op zoek zijn.
  • Hoe je gebruik kunt maken van de geavanceerde zoekmotoren om je pijplijn te vullen.

Ook bij deze opleiding geldt dat het theoretische gedeelte kort blijft. Neem dus zeker laptop en smartphone mee om meteen volop aan de slag te kunnen gaan! 


PRAKTISCHE INFO

  • WANNEER: dinsdag 19 november 2019
  • TIJDSTIP: van 11:00u tot 18:00u
  • INVESTERING: na tussenkomst van de KMO portefeuille bedraagt uw investering slechts €240 excl BTW. Deze gunstige prijssetting maakt het interessant om ook je eventuele medewerkers mee te laten aansluiten!
  • LOCATIE: De Social Media Madam, Van Schoonbekestraat 138, 2018 Antwerpen
  • Lunch, syllabus en koffiepauze worden gratis voorzien


DOCENT

Jacky De Forté is dé social media madam. Haar missie bestaat er uit om bedrijven wegwijs te maken in de krachtige wereld van sociale media. In samenwerking met LifeKompas geeft zij een intensieve social media opleiding, bedoeld voor bedrijven die met sociale media willen starten of die al actief zijn op sociale media, maar hier nog geen uitgewerkte strategie voor hebben. Dankzij een mix van theorie en oefeningen, maken we hier het verschil.



Workshop social media: scoren met LinkedIN

Verkopen op hoog niveau

Je verkoopgesprek zo afstemmen op de aankoopmotieven van je klant. Als je de klant bestookt met verkoopmotieven die niet matchen met zijn aankoopmotieven, dan ben je je klant aan het vervelen. Hier leer je dit echt af te stemmen rekening houdend met zijn DiSC voorkeursgedragsstijl.

Lees meer keyboard_arrow_right

Assertieve communicatie

Heb jij ook moeite met 'neen' zeggen en geraak je steeds opgezadeld met extra taken? Je leert je grenzen te stellen maar wel met respect voor de ander en rekening houdend met de relatie op lange termijn. In deze module leer je de juiste communIcatietools te gebruiken op het juiste moment.

Lees meer keyboard_arrow_right

Salestechnieken

Niet opdringerig overkomen maar toch verkopen... een utopie? Toch niet! Hier leer je hoe je verkoopgesprek een aangename communicatie wordt met de klant. Je zorgt ervoor dat je de klant begrijpt, geen monoloog afsteekt en het juiste product, of zelfs meer producten als oplossing kan voorstellen.

Lees meer keyboard_arrow_right

DiSC

Ontdek tijdens onze DiSC training welke successen er te behalen zijn wanneer we ons gedrag en onze communicatie kunnen aanpassen aan die van anderen! Leer niet alleen om collega's of klanten beter te begrijpen, maar ook om slim in te spelen op de onderlinge verschillen in gedrag.

Lees meer keyboard_arrow_right

DiSC (version Française)

DiSC est un système basé sur des préférences psychologiques.Tout le monde n'a pas les 4 couleurs en soi, mais a généralement 1 style préféré. Cette préférence détermine notre façon de penser, de communiquer et de travailler.

Lees meer keyboard_arrow_right

Verbale agressie

Klanten zijn de dag van vandaag mondiger, verbaal sterker en zelfs agressief. Hier leer je omgaan met die verbale agressie om een heel eenvoudige manier. Deze module is een doe-module, omdat telkens weer verbale agressiviteit je overvalt.

Lees meer keyboard_arrow_right

Klachtenbehandeling

Verstomd staan door een agressieve uitval van een klant met een klacht... het zal je maar overkomen. Nochtans bestaat er een heel simpele manier voor, maar je moet deze je eigen maken. In deze module, een echte doe-module, leer je deze techniek onder de knie te krijgen.

Lees meer keyboard_arrow_right

Conflicthantering en bemiddeling

Omgaan met conflicten, meningsverschillen, spanningen. Hoe kan ik op een assertieve manier en zonder aanvallend over te komen omgaan met deze situaties?

Lees meer keyboard_arrow_right

Leiding geven

Een team aansturen en alle neuzen in dezelfde richting krijgen is niet evident. Differentiëren op basis van uw medewerkers, zowel qua feedback als taakverdeling is een must. Daarenboven je stijl van leidinggeven aanpassen aan de motivatie en competenties van ieder, leer je hier in deze module.

Lees meer keyboard_arrow_right

Presentatietechnieken

Voor velen is het geven van een presentatie of het toespreken van een groep een stressvolle aangelegenheid. Dankzij deze opleiding ontpop je jezelf tot een begeesterd spreker en leer je in te spelen op onverwachte situaties.

Lees meer keyboard_arrow_right

Vergadertechnieken

"Time is money" en vergaderingen zijn vaak een bron van ergernis. Deze opleiding leert jou om dit bij de bron aan te pakken.

Lees meer keyboard_arrow_right

Time management

"Time is money" en vrije tijd is goud waard. Velen onder ons ervaren dat op het einde van de dag amper de helft gerealiseerd werd van wat gepland stond. Deze opleiding leert je zeer specifiek de oorzaken daarvan te detecteren én aan te pakken.

Lees meer keyboard_arrow_right

Efficiënt netwerken

Vlot, efficiënt en met plezier netwerken om duurzame relaties op te bouwen is een essentiële vaardigheid voor elke ondernemer!

Lees meer keyboard_arrow_right

Onderhandelingstechnieken

Er is sprake van succesvol onderhandelen wanneer beide partijen het gevoel hebben een win-win situatie behaald te hebben. Als je niet weet wat je tegenpartij wilt bekomen, bemoeilijkt dat je onderhandeling. Je leert ook de verschillende onderhandelingsstrategieën toe te passen in verschillende situaties.

Lees meer keyboard_arrow_right

Respectvol beïnvloeden

Een vijand kan je niet voor je kar spannen... maar wie dan wel? Hier leer je dat als je vijanden creëert je je doel niet bereikt. Hoe maak ik van mijn gesprekspartner een bondgenoot, om hem dan respectvol te beïnvloeden.

Lees meer keyboard_arrow_right

Problem solving

Deze opleiding is niet gericht op problemen met mensen, maar wel hoe een beslissing te nemen volgens een rationele denkwijze. We analyseren het probleem, berekenen de impact en de gevolgen van een mogelijke oplossing en komen zo tot een zeer resultaatgerichte oplossing volgens de methode van Kepner en Tregoe.

Lees meer keyboard_arrow_right

Telefonische prospectie

Vaak staan mensen weigerachtig tegenover telefonische prospectie. Doch is dit een heel sterk middel om te prospecteren. Door heel eenvoudige tips en tricks leer je in deze praktijkgerichte module hoe je het best 'binnenkomt' bij je prospecten.

Lees meer keyboard_arrow_right

Social media video marketing - vervolgmodule

Ben je al een 'krak' in social media, maar wil je de finesse onder de knie krijgen... deze module geeft je diepgaandere tips en tricks om nog efficiënter volgers te bekomen, ambassadeurs te verkrijgen, en meer potentiële klanten te werven.

Lees meer keyboard_arrow_right

Workshop social media: meer omzet met Facebook

Leer hoe je Facebook kan gebruiken om je omzet te verhogen!

Lees meer keyboard_arrow_right

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x